Naar homepage Jaarverslag 2019 Smiley face Voorwoord

Voorwoord

Bouwen aan een economisch sterk West-Brabant. Dat hebben we in 2019 vanuit een consistente koers gedaan, met aanpassingsvermogen en innovatiekracht. Vanuit stevige organisatiefundamenten die in 2018 werden gelegd met een onderliggende afspraak voor meerdere jaren financiering. En met Triple Helix als uitgangspunt. Het is een manier van werken die niet alleen rust geeft in de organisatie, maar ook resultaten. Zo wordt het programma Groei MKB landelijk gezien als een geslaagde aanpak voor het brede mkb, kregen we de MKB-deal toegewezen en concretiseren we de Regiodeal met mooie projecten als BioVoice.

Die successen realiseren we natuurlijk niet alleen. Samen met vele partners werken we aan het inrichten en uitvoeren van de programma’s. Zo is de vestiging van Michael Lewis Company in Dinteloord een mooi samenspel tussen onze diverse programma’s en externe partners.

Ook projecten als Breda Robotics en Powered by CONNECTED! komen alleen tot stand door intensieve samenwerking met ondernemers, overheden en onderwijs. En dat geldt natuurlijk ook voor de stuurgroepen op de sectorale programma’s en ontwikkelingen als de Financieringstafel.

“Consequent de juiste koers, met aanpassingsvermogen en innovatiekracht en vooral samen.”

Samen weten we: vernieuwend ondernemerschap is noodzakelijk om als regio economisch sterker te worden. Daarom verkennen en initiëren we als REWIN veel ontwikkelingen met een open vizier. In de wetenschap dat niet alles gaat leiden tot succesverhalen. Maar de meest relevante ontwikkelingen houden we over én borgen we in programma’s. Steeds met wisselende Triple Helix-samenwerkingsverbanden. De consistente koers voor de regio helpt daarbij. We werken aan West-Brabant als hub voor vernieuwend ondernemerschap met sectorale programma’s op Logistiek, Agrofood/Biobased Economy, Maintenance en Creatieve Dienstverlening, aangevuld met een aanpak voor Groei MKB, Startups en Vestigen. Een koers die is vastgesteld door de Economic Board West-Brabant en uitvoering krijgt via REWIN. Ook in 2020. Samen met u!

Henk Rosman,
directeur REWIN

(Op onderstaande foto links Henk Rosman en rechts Rien den Hartog van vestiger Michael Lewis)