Highlight: Financieringstafel

Wat je nodig hebt om te groeien? Geld, vinden veel ondernemers. Maar hun idee voor groei strandt nogal eens na een eerste ‘nee’ op een financieringsaanvraag. Zo blijven kansen liggen. Daarom zijn we gestart met de Financieringstafel West-Brabant. Elke 6 weken pitchen wisselende ondernemers hun groeiplannen in een vroeg stadium aan diverse financiers. De financiers geven aan wat ze specifiek voor de ondernemer kunnen betekenen en wat hun advies is om de gewenste financiering voor elkaar te krijgen. Voorzitter van de financieringstafel is Arie Meeuwissen, directeur Taks Handling Systems uit Etten-Leur. Hij is één van de ondernemers die wij de afgelopen jaar gesproken hebben vanuit het Groei MKB programma.

Arie Meeuwissen, voorzitter Financieringstafel West-Brabant:

‘Mooi om te ervaren dat wij ondernemers kunnen helpen met passende financiering of subsidie voor hun ideeën en ambities. Hierdoor dragen wij concreet bij aan innovatief ondernemerschap.’

De financieringstafel startte met 5 partijen, inmiddels zitten er drie banken bij, net als de RVO, BOM, Investormatch, de Breed & Partners en stichting MKB Financiering. Samen helpen we ondernemers vooruit met kennis, netwerk en financieringsopties. Ondernemers krijgen direct tijdens hun pitch feedback om vooruit te komen. In 2020 krijgen we nóg meer kennis aan de Financieringstafel: de regio Zeeland sluit aan.

Sander Sciarone van Innovend (innovatieve modulaire vending) over de Financieringstafel:

‘Heel leuk en ik kreeg nuttige feedback. Twee partijen toonden interesse en willen verder praten. Ideaal is ook dat je meerdere banken tegelijk spreekt.’