Highlight: BioVoice

Hoe kun je groene reststromen verwaarden? Met BioVoice dagen we innovatieve mkb-bedrijven en start-ups uit om oplossingen te vinden voor biobased- en circulaire innovatievraagstukken. Via BioVoice formuleren grote(re) bedrijven, onder andere uit de chemische sector,  hun uitdagingen. Mkb’ers en start-ups kunnen vervolgens hun oplossingen of ideeën aandragen.

BioVoice selecteert, brengt partijen bij elkaar, begeleidt de uitwerking van de pitches en helpt bij het realiseren van de innovatiecontracten. In 2019 legden drie bedrijven in totaal 7 challenges voor. Resultaat? 13 innovatiecontracten als start van concrete samenwerkingstrajecten. Voorbeelden van deze trajecten zijn hier te vinden.
In 2020 is er een nieuwe ronde BioVoice.

De initiatiefnemers van BioVoice zijn REWIN, Green Chemistry Campus, de provincie Noord-Brabant en Rabobank. Dockwize, Impuls Zeeland, Centre of Expertise Biobased Economy en Midpoint Brabant zijn als partner aangesloten voor de uitvoering. BioVoice is mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de Regiodeal Midden- en West-Brabant.

BioVoice is voor ons als Rabobank een belangrijke stap in verbreding van het begrip ‘biobased’. Van belang is dat we naast het grootbedrijf ook het mkb en de consumenten enthousiasmeren én tot actie aanzetten. Zo dragen wij ons steentje bij aan een betere wereld in onze regio West-Brabant en Zeeland.

Wibo van Hekken –  directeur Rabobank Breda